Treceți la conținutul principal

Corfu...armonia muzicii



    "- Tema de casa: cauta o oferta buna pentru o vacanta frumoasa", imi spune, dupa care pleca la serviciu
    "-ok", imi zic..."si asa imi place sa navighez pe net"

     Incep linistita cautarile online - unde am putea merge, unde am putea petrece o vacanta relaxanta, plina de rasfat, impletita frumos cu mici excursii si vizite, caci asa ne place noua sa colindam...cand mergem intr-un nou "peisaj", nu ne putem doar relaxa, caci setea de cunoastere ne macina si sufletul isi cere dreptul la arta, musai locurile nemaivazute trebuie descoperite.
   
    Denumirea isi are originile in mitologia greaca, Kerkyra; Poseidon, zeul marii s-a indragostit de fiica lui Asopos, Korkyra, careia i-a daruit o insula in vecinatatea tatalui ei, ce-i poarta acum numele.
   Corfu este a doua insula ca marime dintre Insulele Ionice, cu un climat mediteranean, cu ierni plande si veri calduroase, cu ploi imbelsugate tot anul, in afara de lunile varatice. E o zona muntoasa, falnic aratandu-si trupul Pantokrator, cel mai inalt varf, presarata cu plaje neasemuit de frumoase si ademenitoare, maslini aromati si incantatoare "cete" de orhidee.
   De-a lungul timpului, Franta, Roma, Anglia au incercat sa puna stapanire pe aceasta insula frumoasa, insa locuitorii au tinut piept primejdiilor; castelele, construite in puncte strategice amintesc de trecutul zbuciumat, dar glorios...atipesc, savurand intens informatiile...

     E o zi frumoasa de vara, mirosul puternic al florilor imi inunda narile, muzica rasuna peste tot...ajung in
   centrul istoric al orasului, unde cei talentati isi demonstrau odinioara maiestria, facand diverse obiecte, pe care apoi le vindeau; acum, aici sunt galeriile (insufletite de pastrarea vie a traditiei) cu sculpturi, bijuterii, frumoase obiecte de ceramica, uleiuri de corp si sapunuri eco, cum le "alintam" noi - ce pot fi achizitionate la preturi "marunte"...asa ca, ademenita de toate minunatiile vazute, cumpar cate ceva pentru familie si prieteni, obiecte simbolice din...Corfu. Mandra de achizitie, ma indrept vioaie spre o zona zgomotoasa; stradute inguste pline de tarabe si magazine ingramadite, imbelsugate in suveniruri, haine, dulciuri, forfota continua, ma transpune parca instantaneu in secolele XVII-XVIII...o atmosfera apasatoare pentru un turist obisnuit cu cladiri inalte, mall-uri, spatii aerisite, inverzite...dar, o experienta inedita, de memorat. Ma afund cu sete in multime si casc gura la toate obiectele de pret si la "nimicurile, chiciurile" expuse...caci, ca peste tot, gasesti si vrute si nevrute, negutatorul stie oricum sa-si vanda marfa...trec mai in graba, pentru a nu fi tentata sa cheltuiesc "fara cap", ademenita de preturi si insistentele vanzatorilor.
     Ma indepartez de zumzaitul asurzitor si ma "trezesc" pe o strada ceva mai larga...ridicand privirea vad o cladire mare, lunga, invechita, ce ma duce cu gandul la casele nationalizate din Romania...e prima Universitate de Arta din Grecia, construita in 1811...

Vazandu-mi apoi de drum, am avut placerea sa vizitez Muzeul Marii, Muzeul Arheologic,Muzeul de Istorie si Folclor, ce a "adunat" de-a lungul timpului numeroase si felurite ustensile de bucatarie, unelte de lucru, straie diverse, instrumente muzicale de la cele mai simple la cele mai complexe...
       Cu gandul la mestesugul locuitorilor de odinioara si la felul lor de a trai, "alunec" usor si timid spre...o, cred ca e o biserica - o cladire impunatoare straluceste in fata-mi...fac repede legatura...e...Catedrala Sfantul Spiridon? Caut indicii...gata, am gasit placuta, asta e! :) Intru, ademenita de priveliste si indemnata de suflet.
Aici sunt Moastele Sfantului Spiridon, care e mare facator de minuni si vegheaza neincetat; se spune ca papucii i se tocesc, neumbland cineva cu ei si ca, periodic ii sunt schimbati - e un semn divin si pentru credinciosi e o minune, un semn ca Sfantul umbla neincetat prin lume, ascultand si implinind rugaciunile.
     Lasand sfioasa cladirea in urma, plina de credinta, piosenie, rugaciune...impletite duios cu interiorul lucrat cu suflet, luxuriant, ma indepartez de catedrala.
     Ce m-a impresionat aici e faptul ca, la tot pasul, pe strazi, sunt "presarate" harti cu informatii generoase, deci...tot sa hoinaresti...ca de ratacit, nici vorba...
      Se lasa incet incet intunericul si...o, Doamne, azi nu am mancat nimic, stomacul isi cere drepturile, asa ca, ma orientez repede si ma indrept spre o zona cu numeroase taverne, ce emana mirosuri care mai de care mai ademenitoare...m-am infruptat din toate...pofticioasa fiind din fire, vazandu-ma in "rai"...bucataria mediteraneeana e pe placul oricarui pretentios si mofturos la mancare, combina toate gusturile si rasfata toate simturile; si, sa nu care cumva sa nu gusti macar putin din deliciile traditionale...papilele gustative iti vor fi pe veci recunoscatoare...deserturile sunt extrem de dulci, dar, merita incercate, nu? Eu una, m-am "riscat" si, tare rau imi pare...:)), glumesc.
        E o insula muzicala, peste tot, pe unde mergi, auzi muzica, muzica traditionala; si daca te mai pui ca deseori te poti "pierde" intr-un dans - zirtaky sau zorba...ca stii ori nu stii a dansa, aici, in Grecia, nu conteaza, voie buna sa fie, caci picioarele se misca in ritmul muzicii; asa am patit dupa masa copioasa...am fost luata pe sus de localnici si "incinsa" intr-o zorba, de ziceai ca-s de-a locului, nu alta...

...Pleoapele vesele surprind raze de lumina...o, e ora 14...am visat?

   Nu...asta trebuie traita!

Profit de faptul ca mai sunt 2ore pana se intoarce acasa si caut repede o oferta de nerefuzat - o vacanta in Corfu , plina de relaxare si "drumetii"...asa cum ne place noua :)...o excursie in Corfu!

  Daaaa, si vom merge pe renumitele plaje grecesti, cu cel mai fin nisip si mii de nestemate...si apa limpede...


Surse de inspiratie si preluari imagini:
 http://paralela45.ro/

http://www.corfuvisit.net
http://www.crestinortodox.ro

Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog2013!



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Coltul de respiro

     Daca ar fi sa fac un clasament al etapelor vietii, ar fi simplu: pe primul loc s-ar situa perioada in care suntem toti 4 acasa ( plus catelusul, care, iata, a "crescut" si "educat" 2 copii in aceasta familie vesela, avand grija sa ne atentioneze cand ceva nu era in ordine si sa suporte, cu rabdare infinita, chinurile...pardon, joaca celor mici - ehe, cate clamite a avut agatate in par, cate hainute a trebuit sa suporte pe ea si cate plusuri a trebuit sa care prin casa, prinse de ham; desigur, alte momente delicioase ar fi acelea in care copiii impart mancarea, frateste, cu catelusul) - perioada pe care inca o traim cu mare bucurie si recunostinta...    Am meditat mult, de un an incoace...ador serile in familie , cand ne adunam in jurul mesei, la cina, si povestim ce am facut, fiecare, peste zi sau cand organizam cinema acasa cu toate "ingredientele" necesare ( bilete, popcorn, nachos, sosuri, sucuri/ apa, sasait in sala) ori zilele lungi cand luam joc

Rasfatul tenului meu

   Buna dimineata, viata! Buna dimineata, soare! Buna dimineata, ten fericit!    Pana de curand, ma luptam cu urmatoarea situatie, incercand sa gasesc o solutie multumitoare: tenul meu, in perioada rece si in momentele de trecere brusca de la o temperatura la alta, suferea (si acum sufera, dar detaliez imediat ce am descoperit) foarte mult (vizibil si ingrijorator, atat pentru mine, cat si pentru cei din jur - prietenii imi stiau problema, insa ceilalti imi atrageau atentia ca e necesar sa o rezolv, nestiind ca lupta mea e zilnica), prezentand zone uscate (cruste, de cele mai multe ori) si roseata.     Ani intregi am incercat foarte multe creme, dintre cele mai renumite si mai scumpe, crezand ca sunt si bune; la recomandarea unui medic dermatolog, m-am oprit la una singura: Ivatherm pentru ten sensibil, uscat; ce pot spune este ca o foloseam de doua, trei ori pe zi, iar rezultatul era multumitor (peste noapte, insa, tenul se deshidrata si dimineata o incepeam trista, insistand, c

Joaca de-a decoratul

      Casuta inca nu e gata, e departe de a fi, dar caldura ei si optimismul nostru cantaresc greu si ne dau putere pentru a face pas cu pas catre indeplinirea fiecarei dorinte. Adunam idei, visuri, feedback de la prieteni, proiecte aplicabile, in agenda noastra prafuita ( renumita agenda, deschisa acum un an si jumatate, in plina pandemie, cand am inceput munca in curte, apoi casa...agenda in care sunt notate fel si fel de liste de materiale de constructii, articole de gradina, sute de calcule si recalculari - in functie de fluctuatia preturilor).     In momentul in care pasim spre infaptuirea unei noi etape, rasfoim, cu rabdare, agenda pentru a vedea notitele si pentru a le completa si cantari - a stabili gradul de aplicabilitate. De curand, am avut placerea de a afla si testa o chestie super draguta si utila: amenajarea, online, a unei incaperi. Cei care ma citesc, constant, stiu ca sunt fascinata de tot ce inseamna online, ca ador programelele ce-ti pot citi si indeplini gandurile