Treceți la conținutul principal

Praf magic pentru copiii tai

sigla Cord Blood Center-Medical


  In primavara anului 2008 am aflat, cu mare emotie, ca voi deveni mama; a urmat o perioada in care sentimente profunde, frumoase, unice, de teama si bucurie, mi-au izvorat din suflet, facandu-ma cea mai fericita. Desi optasem pentru nastere naturala, bebelusul (baietel) s-a jucat in burtica si a reusit sa innoade cordonul si apoi sa il dea de doua ori in jurul gatului, asa ca, am fost nevoita sa aduc pe lume puiul prin cezariana; un baietel grasun, de 4kilograme, ce clipea incet, cercetand noua lume. Acum 5 ani nu erau foarte multe informatii despre recoltarea de celule stem; desi existau pe piata companii(doua, daca nu ma insel) care efectuau recoltare, pentru noi, oamenii simpli, parea ca e doar la faza de proiect ori de neincredere.
   Anul trecut, in mai 2013 a venit pe lume surioara puiului de om, o fetita mica, firava, cu ochi mari, curiosi si zambet angelic. Inca din primele saptamani de sarcina am fost intrebata de medic daca vom opta pentru recoltarea de celule stem; curiosi, am cerut detalii, ulterior cautand informatii si in mediul online: pareri ale clientilor si bineinteles variantele banca/pachet.
   Am stat in dubii sa optam pentru recoltare....sa nu facem acest pas...in final, am decis sa luam copiilor "centura de siguranta"-cum bine definesc marea majoritate a clientilor aceasta optiune, respectiv recoltarea de celule stem. Ne dorim copii sanatosi, asa ca, pentru linistea noastra, am hotarat sa le punem putin "praf magic" deoparte, in caz de, Doamne fereste, soarta le va juca feste, punandu-le piedici. Eu asa le numesc, deoarece celulele stem sunt salvatoare de vieti:
-->  Alba, o fetita din Spania, a fost diagnosticata la 2anisori, cu o forma rara de cancer la nivelul creierului
--> Chloe Levine, parea o fetita sanatoasa, insa la doar 9luni s-a constatat ca nu isi poate utiliza mana dreapta(leziuni cerebrale)
-->  baietelul Barrette suferea de diabet de tip 1
-->  micuta Harlow, la doar 3 luni avea o tumoarea maligna, ce-i bloga rinichiul.
   Acestia sunt doar cativa dintre copiii norocosi(http://www.cordcenter.ro/grupul-international-cord-blood-center.html), ce au luptat cu afectiunile, devenind eroi; ARMA folosita? Celulele stem recoltate la nastere: ele au fost COLACUL DE SALVARE, ele au oferit O NOUA VIATA!
   Intrebarea este: ce boli pot fi tratate cu ele? Iata o parte dintre:
-  ciroza, diabet zaharat de tip1, cardiomiopatii, osteoartrite, fracturi osoase, scleroza multipla, arsuri severe; tratamentul cu celule stem ajuta la regenerarea tesuturilor hepatic, pancreatic, osos, nervos, cardiac.
    Noi am incheiat contract de colaborare cu Cord Blood Center, prima banca de celule stem din Romania, ce are in prezent peste 65000 de familii ce au decis recoltarea de celule la nasterea copiilor lor. Nu am fost incantati de cifre ori renume, ci de rezultate si servicii; iata motivele pentru care am ales Cord Blood Center, in defavoarea altor companii:
- detine laboratoare si spatii de stocare proprii
- detine toate acreditarile necesare
- se situeaza pe primul loc in topul bancilor de celule stem din Europa ca numar de grefe eliberate in vederea efectuarii unui transplant
- metoda de procesare folosita asigura stocarea numarului maxim de celule stem
- garanteaza stocarea pe perioada nedeterminata
- "transplant fraternal"-este singurul program oferit de o banca de celule stem din Romania.
- "un cec in alb pentru copilul tau"-sprijin(185000euro) acordat parintilor ce recolteaza celule stem prin Cord Blood Center si care, pe viitor, au nevoie de un transplant autolog. aici http://www.cordcenter.ro/images/mminfo/BrosuraMoreBloodMoreCells.pdf gasiti mai multe detalii despre beneficiile celulelor stem.
   Iata cum a decurs contractarea:
- am sunat la firma, apoi ne-am intalnit cu persoana de contact din oras pentru mai multe detalii;
- am semnat contractul, ulterior am primit kit-ul de recoltare, corespunzator pachetului (de servicii) ales
- am luat coletul la spital, in sala de nastere
- a venit un reprezentant de la Cord Blood Center pentru a transporta coletul
- am fost instiintati in scris despre rezultatele analizelor
- am primit factura si GATA; totul a fost foarte SIMPLU. Ulterior, am aflat ca si medicul meu a optat tot pentru aceasta companie; parerea(ce nu mai necesita comentarii) doctorilor despre recoltarea de celule stem:
1185253_641743989192114_1590606907_n_400
   Zilele acestea am citit despre reusita oamenilor de stiinta, de a creea piele artificiala cu ajutorul celulelor stem ombilicare. Prin urmare, cat de curand, vom avea o lista mult mai lunga de boli/afectiuni ce pot fi tratate folosind acest "praf magic".
    Am decis recoltarea de celule stem; de ce? Am pus problema asa: " de ce sa ne para rau mai tarziu, ca nu am facut acest pas?" Un pas mic pentru o viata sanatoasa!

Articol scris pentru Spring SuperBlog2014!


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Coltul de respiro

     Daca ar fi sa fac un clasament al etapelor vietii, ar fi simplu: pe primul loc s-ar situa perioada in care suntem toti 4 acasa ( plus catelusul, care, iata, a "crescut" si "educat" 2 copii in aceasta familie vesela, avand grija sa ne atentioneze cand ceva nu era in ordine si sa suporte, cu rabdare infinita, chinurile...pardon, joaca celor mici - ehe, cate clamite a avut agatate in par, cate hainute a trebuit sa suporte pe ea si cate plusuri a trebuit sa care prin casa, prinse de ham; desigur, alte momente delicioase ar fi acelea in care copiii impart mancarea, frateste, cu catelusul) - perioada pe care inca o traim cu mare bucurie si recunostinta...    Am meditat mult, de un an incoace...ador serile in familie , cand ne adunam in jurul mesei, la cina, si povestim ce am facut, fiecare, peste zi sau cand organizam cinema acasa cu toate "ingredientele" necesare ( bilete, popcorn, nachos, sosuri, sucuri/ apa, sasait in sala) ori zilele lungi cand luam joc

Rasfatul tenului meu

   Buna dimineata, viata! Buna dimineata, soare! Buna dimineata, ten fericit!    Pana de curand, ma luptam cu urmatoarea situatie, incercand sa gasesc o solutie multumitoare: tenul meu, in perioada rece si in momentele de trecere brusca de la o temperatura la alta, suferea (si acum sufera, dar detaliez imediat ce am descoperit) foarte mult (vizibil si ingrijorator, atat pentru mine, cat si pentru cei din jur - prietenii imi stiau problema, insa ceilalti imi atrageau atentia ca e necesar sa o rezolv, nestiind ca lupta mea e zilnica), prezentand zone uscate (cruste, de cele mai multe ori) si roseata.     Ani intregi am incercat foarte multe creme, dintre cele mai renumite si mai scumpe, crezand ca sunt si bune; la recomandarea unui medic dermatolog, m-am oprit la una singura: Ivatherm pentru ten sensibil, uscat; ce pot spune este ca o foloseam de doua, trei ori pe zi, iar rezultatul era multumitor (peste noapte, insa, tenul se deshidrata si dimineata o incepeam trista, insistand, c

Joaca de-a decoratul

      Casuta inca nu e gata, e departe de a fi, dar caldura ei si optimismul nostru cantaresc greu si ne dau putere pentru a face pas cu pas catre indeplinirea fiecarei dorinte. Adunam idei, visuri, feedback de la prieteni, proiecte aplicabile, in agenda noastra prafuita ( renumita agenda, deschisa acum un an si jumatate, in plina pandemie, cand am inceput munca in curte, apoi casa...agenda in care sunt notate fel si fel de liste de materiale de constructii, articole de gradina, sute de calcule si recalculari - in functie de fluctuatia preturilor).     In momentul in care pasim spre infaptuirea unei noi etape, rasfoim, cu rabdare, agenda pentru a vedea notitele si pentru a le completa si cantari - a stabili gradul de aplicabilitate. De curand, am avut placerea de a afla si testa o chestie super draguta si utila: amenajarea, online, a unei incaperi. Cei care ma citesc, constant, stiu ca sunt fascinata de tot ce inseamna online, ca ador programelele ce-ti pot citi si indeplini gandurile