Treceți la conținutul principal

Un animalut - o bucurie


   De mic, copil mi-am dorit un catelus...un sufletel cu care sa ma joc, care sa ma iubeasca neconditionat, un animalut pe care sa il scot la plimbare in parc; insa, soarta mi-a fost potrivnica, nereusind sa-i induplece pe ai mei parinti sa imi daruiasca unul..."cateii ne sunt dragi, dar sa-i vedem in curte, in lant, nicidecum in casa; animalele nu au ce cauta in casa" erau vorbele ce imi rasunau mereu si mereu in capusor. In fiecare an, cand suflam in lumanari la ziua mea, imi puneam dorinta: "vreau sa primesc in dar un catelus"...la varsta de 25 de ani visul s-a indeplinit, primind o catelusa (nu cu vreo ocazie, ci pur si simplu...intr-o zi oarecare)...oo, era atat de mica...un bot ce tremura de frica, cu ochi mari si scancet induiosator...a doua zi s-a dovedit a fi un catel extrem de jucaus, vesel.
   O perioada, an de an, am dus patrupedul familiei la cabinetul veterinar pentru a-l tunde, insa datorita faptului ca ii era frica, devenea agresiva, era necesara anestezierea (cu doza dubla chiar, desi e vorba de un catel de talie mica, de doar 6kg)...sub efectul anesteziei, medicul reusea sa ii faca vaccinul anual, sa o tunda si sa ii taie unghiile; apoi venea partea grea: urmau 24 de ore de nesiguranta, grija, caci anestezia avea un efect interesant: catelul se clatina mereu, mergea in zig-zag, cadea de pe pat, isi facea "necesitatile biologice" oriunde, nerealizand acest lucru...imi era mila :(.
   Anul trecut mi-am facut curaj si m-am transformat in frizer pentru 2ore, timp in care am cosmetizat "copilul paros", inarmata fiind cu  un foarfec si cu multa rabdare; rezultatul a fost unul dezastruos (ca si aspect arata ciudat...fire scurte si lungi amestecate haotic pe trupul vioi al catelului...un smoc in varful cozii ciuntite de foarfeca....), insa, pentru catel a fost cu siguranta mai "racoare" timp indelungat (scapase de o cantitate mare de par) si o usurare pentru mine si restul familiei (deoarece nu mai gaseam prin casa - pe covor, pe canapele, pe haine) fire de par.
taxi-animale
    Se apropie luna septembrie, ceea ce inseamna ca trebuie facut vaccinul anual, administrata pastilutei (contra parazitilor) si, eventual, putem incerca o freza noua...cine stie, poate anul acesta va sta cuminte, fara a fi nevoie de anestezie...
   In momentul in care ai caine, devii responsabil de viata lui si, primul pas este sa mergi la un cabinet veterinar pentru a-l declara si a-i intocmi certificatul si bineinteles un consult (pentru verificarea starii de sanatate, cantarire etc); apoi urmeaza efectuarea vaccinurilor (cat este pui se fac mai multe, apoi cate unul pe an). Daca respecti ce iti recomanda medicul, te poti bucura apoi de un animalut de companie sanatos si energic.
   De ceva timp, catelul meu are rau de masina :(...abia astept sa fac o programare pentru a solutia aceasta problema... A, un pont: inca de la inceput, e bine sa optezi pentru un cabinet veterinar cu program non-stop, pentru a avea siguranta efectuarii unui consult necesar, la orice ora din zi si din noapte.

   Mobile Vet, clinica veterinara sector 2, Bucuresti

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Coltul de respiro

     Daca ar fi sa fac un clasament al etapelor vietii, ar fi simplu: pe primul loc s-ar situa perioada in care suntem toti 4 acasa ( plus catelusul, care, iata, a "crescut" si "educat" 2 copii in aceasta familie vesela, avand grija sa ne atentioneze cand ceva nu era in ordine si sa suporte, cu rabdare infinita, chinurile...pardon, joaca celor mici - ehe, cate clamite a avut agatate in par, cate hainute a trebuit sa suporte pe ea si cate plusuri a trebuit sa care prin casa, prinse de ham; desigur, alte momente delicioase ar fi acelea in care copiii impart mancarea, frateste, cu catelusul) - perioada pe care inca o traim cu mare bucurie si recunostinta...    Am meditat mult, de un an incoace...ador serile in familie , cand ne adunam in jurul mesei, la cina, si povestim ce am facut, fiecare, peste zi sau cand organizam cinema acasa cu toate "ingredientele" necesare ( bilete, popcorn, nachos, sosuri, sucuri/ apa, sasait in sala) ori zilele lungi cand luam joc

Rasfatul tenului meu

   Buna dimineata, viata! Buna dimineata, soare! Buna dimineata, ten fericit!    Pana de curand, ma luptam cu urmatoarea situatie, incercand sa gasesc o solutie multumitoare: tenul meu, in perioada rece si in momentele de trecere brusca de la o temperatura la alta, suferea (si acum sufera, dar detaliez imediat ce am descoperit) foarte mult (vizibil si ingrijorator, atat pentru mine, cat si pentru cei din jur - prietenii imi stiau problema, insa ceilalti imi atrageau atentia ca e necesar sa o rezolv, nestiind ca lupta mea e zilnica), prezentand zone uscate (cruste, de cele mai multe ori) si roseata.     Ani intregi am incercat foarte multe creme, dintre cele mai renumite si mai scumpe, crezand ca sunt si bune; la recomandarea unui medic dermatolog, m-am oprit la una singura: Ivatherm pentru ten sensibil, uscat; ce pot spune este ca o foloseam de doua, trei ori pe zi, iar rezultatul era multumitor (peste noapte, insa, tenul se deshidrata si dimineata o incepeam trista, insistand, c

Joaca de-a decoratul

      Casuta inca nu e gata, e departe de a fi, dar caldura ei si optimismul nostru cantaresc greu si ne dau putere pentru a face pas cu pas catre indeplinirea fiecarei dorinte. Adunam idei, visuri, feedback de la prieteni, proiecte aplicabile, in agenda noastra prafuita ( renumita agenda, deschisa acum un an si jumatate, in plina pandemie, cand am inceput munca in curte, apoi casa...agenda in care sunt notate fel si fel de liste de materiale de constructii, articole de gradina, sute de calcule si recalculari - in functie de fluctuatia preturilor).     In momentul in care pasim spre infaptuirea unei noi etape, rasfoim, cu rabdare, agenda pentru a vedea notitele si pentru a le completa si cantari - a stabili gradul de aplicabilitate. De curand, am avut placerea de a afla si testa o chestie super draguta si utila: amenajarea, online, a unei incaperi. Cei care ma citesc, constant, stiu ca sunt fascinata de tot ce inseamna online, ca ador programelele ce-ti pot citi si indeplini gandurile