Treceți la conținutul principal

Afectiuni tratare corect


   Eram o persoana destul de comoda, in ceea ce priveste mentinerea sanatatii organismului; nu ma duceam la medic pentru consult si investigatii decat in momentul in care ajungeam la "nu mai pot"...stateam cu durerea pana in ultima clipa, sperand ca imi va trece, neconstientizand ca astfel situatia se agraveaza (banalele/micile dureri se transformau intr-un cosmar). Am trait asa ani buni si acum suport consecintele. De ce spun asta? Sa vedem:
- in august anul trecut, intr-o frumoasa vacanta, m-a doborat o "cadere de calciu"...ameteala, stare de greata, rau...am inghitit repede o fiola de calciu si mi-am revenit;
- peste doar doua zile, o durere groaznica de stomac mi-a sagetat corpul; m-am gandit ca am consumat ceva ce nu mi-a priit...asa ca am asteptat, ca de obicei, cumintica si rabdatoare, sa treaca;
- abia in decembrie am realizat ca eu duc durerea "pe picioare"  zi si noapte si ca nu este normal; uneori, era atat de puternica, incat ramaneam covrigita pe pat zeci de minute...in plus, durerea nu tinea cont de ora, asa ca isi permitea sa ma trezeasca si noaptea de cateva ori;
- in ianuarie mi-am luat inima in dinti si m-am prezentat la consult;
- am primit un tratament ce nu si-a facut, din pacate, efectul;
- a urmat o noua intrevedere cu medicul de la gastro, ce mi-a schimbat medicatia...aceleasi rezultate negative;
- am fost nevoita sa fac o endoscopie, iar verdictul a fost clar: pangastrita
- am urmat un tratament corespunzator, timp de o luna;
- toate bune si frumoase, insa...
           - in tot acest timp (cat am luptat si inca lupt, caci gastrita imi mai da cate un semn mic din cand in    cand), au aparut si alte probleme medicale;
           - un mic/mare microb (dezvoltat in gat) m-a impins sa fac tratament cu antibiotic in trei reprize;
      - la ultima recoltare (analiza-exudat faringian), asistenta mi-a zis: "aveti afte din cauza medicamentului"...hm, asta m-a pus pe ganduri...cu cateva zile in urma savurasem un suc acidulat si am simtit cum se inflameaza in cerul gurii niste..."bubite"...mici umflaturi...datorita disconfortului, am mers la farmacia din cartier (e o farmacie Vivat- mica, dar foarte bine aprovizionata) si am cerut ceva pentru alergii alimentare;  farmacista m-a intrebat ce simptome am, pentru ce imi este necesar produsul X, solicitat de mine; m-a privit atent si m-a ascultat cu rabdare, intervenind cu intrebari scurte; la final, mi-a spus: "acestea sunt afte, cu siguranta...nu ati consultat medicul?". Imi era destul de "strain" termenul (stiam doar ca aftele apar la unii bebelusi si ca se trateaza cu glicerina boraxata); plecasem cu un sentiment ciudat din farmacie...caci nu eram obisnuita sa fiu "luata la intrebari" in ceea ce priveste achizitia de medicamente (cel putin, in alte farmacii...nu prea esti intrebat de ce vrei produsul X sau Y...fie iti ofera ceea ce soliciti, fie iti recomanda un produs Z (eventual mai scump si cu ceva procentaj in venitul farmacistului);
            - intr-o dimineata m-am "trezit" cu un tremurat de buza ciudat (ciudat, ciudat, dar...cum e posibil sa iti tremure buza, asa, involuntar? ei bine, nici voluntar nu se prea poate...); cei din jurul mei mi-au spus ca, daca se zbate buza superioara (asta era la mine) e semn de bine (un fel de victorie in lupta cu cei ce ti-au dorit raul) am asteptat sa treaca...insa, au trecut 4-5 zile si buza mea tot avea "zburdalnicii" in program (reprize mici, dar dese), asa ca am mers la farmacie, unde am fost intampinata de acelasi zambet optimist si cald;
           - mi-a fost frica sa nu rada de mine, insa, stiind ca doamna farmacista e o draguta si mereu mi-a dat sfaturi bune, am intrebat: "ce inseamna daca se zbate buza? Nu prea cred in supersitii si in "vorbe din batrani"...ma gandesc ca e o lipsa de ceva in organism". Mi-a explicat ca e foarte posibil sa fie vorba de o lipsa de calciu si magneziu; in general magneziu e cel vizat; mi-a recomandat sa merg la medic, apoi sa fac un set de analize si sa revin pentru a primi tratamentul recomandat de doctor. Adevarul e...ca eu nu sunt genul de persoana care accepta sa se  indoape cu vitamine si suplimente, fara o investigatie amanuntita.
           - am respectat pasii si...rezultatul a fost clar: si de aceasta data, primisem sfatul de care aveam nevoie atat fizic, cat si psihic.
   Am realizat, in ultimul timp, sintetizand cele intamplate (din august pana acum), ca SANATATEA e cu adevarat o prioritate si e necesar sa reactionam si sa actionam la orice mic indiciu de boala/afectiune. Un alt aspect pozitiv e faptul ca in farmacia Vivat Familia din cartier am descoperit nu doar un bun profesionist (un om bine instruit/scolarizat in domeniu), ci si un bun consultant si un bun psiholog (conteaza foarte mult ca, in momentul in care pasesti intr-o farmacie, sa fii intampinat de un chip senin, deschis la discutie, nu doar interesat de  "comercializare").
  Curiozitatea m-a impins sa trec pragul altor doua farmacii din oras (destul de aproape de casa...avand in vedere ca in Iasi sunt...nu mai putin de 40 sedii), pentru a testa profesionalimul angajatilor; am descoperit acelasi mediu primitor, persoane rabdatoare, ce par ca te cunosc de-o viata si vin cu o vorba buna si un sfat bun in "calea" afectiunii tale. Prin urmare, recomand, cu caldura, Vivat Familia! De ce recomand? Pentru ca "lucrurile" bune merita impartasite prietenilor si pentru ca mereu am gasit medicamentele necesare! In tara sunt peste 800 de farmacii, semnalizate astfel; e simplu...din doua click-uri, afli care e cea mai apropiata de tine.

P.S. un mic secret: au, acum , in desfasurare, o campanie simpatica :)


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Coltul de respiro

     Daca ar fi sa fac un clasament al etapelor vietii, ar fi simplu: pe primul loc s-ar situa perioada in care suntem toti 4 acasa ( plus catelusul, care, iata, a "crescut" si "educat" 2 copii in aceasta familie vesela, avand grija sa ne atentioneze cand ceva nu era in ordine si sa suporte, cu rabdare infinita, chinurile...pardon, joaca celor mici - ehe, cate clamite a avut agatate in par, cate hainute a trebuit sa suporte pe ea si cate plusuri a trebuit sa care prin casa, prinse de ham; desigur, alte momente delicioase ar fi acelea in care copiii impart mancarea, frateste, cu catelusul) - perioada pe care inca o traim cu mare bucurie si recunostinta...    Am meditat mult, de un an incoace...ador serile in familie , cand ne adunam in jurul mesei, la cina, si povestim ce am facut, fiecare, peste zi sau cand organizam cinema acasa cu toate "ingredientele" necesare ( bilete, popcorn, nachos, sosuri, sucuri/ apa, sasait in sala) ori zilele lungi cand luam joc

Rasfatul tenului meu

   Buna dimineata, viata! Buna dimineata, soare! Buna dimineata, ten fericit!    Pana de curand, ma luptam cu urmatoarea situatie, incercand sa gasesc o solutie multumitoare: tenul meu, in perioada rece si in momentele de trecere brusca de la o temperatura la alta, suferea (si acum sufera, dar detaliez imediat ce am descoperit) foarte mult (vizibil si ingrijorator, atat pentru mine, cat si pentru cei din jur - prietenii imi stiau problema, insa ceilalti imi atrageau atentia ca e necesar sa o rezolv, nestiind ca lupta mea e zilnica), prezentand zone uscate (cruste, de cele mai multe ori) si roseata.     Ani intregi am incercat foarte multe creme, dintre cele mai renumite si mai scumpe, crezand ca sunt si bune; la recomandarea unui medic dermatolog, m-am oprit la una singura: Ivatherm pentru ten sensibil, uscat; ce pot spune este ca o foloseam de doua, trei ori pe zi, iar rezultatul era multumitor (peste noapte, insa, tenul se deshidrata si dimineata o incepeam trista, insistand, c

Joaca de-a decoratul

      Casuta inca nu e gata, e departe de a fi, dar caldura ei si optimismul nostru cantaresc greu si ne dau putere pentru a face pas cu pas catre indeplinirea fiecarei dorinte. Adunam idei, visuri, feedback de la prieteni, proiecte aplicabile, in agenda noastra prafuita ( renumita agenda, deschisa acum un an si jumatate, in plina pandemie, cand am inceput munca in curte, apoi casa...agenda in care sunt notate fel si fel de liste de materiale de constructii, articole de gradina, sute de calcule si recalculari - in functie de fluctuatia preturilor).     In momentul in care pasim spre infaptuirea unei noi etape, rasfoim, cu rabdare, agenda pentru a vedea notitele si pentru a le completa si cantari - a stabili gradul de aplicabilitate. De curand, am avut placerea de a afla si testa o chestie super draguta si utila: amenajarea, online, a unei incaperi. Cei care ma citesc, constant, stiu ca sunt fascinata de tot ce inseamna online, ca ador programelele ce-ti pot citi si indeplini gandurile